sobota, 12 lutego 2011

Kawałek Kulki - "Kawałek Kulki" (2007)

To będzie recenzja bardzo, ale to bardzo subiektywna. Przyznaje się bez bicia, że pierwsza długogrająca płyta zespołu Kawałek Kulki podobała mi się od dawna, a im więcej jej słucham tym bardziej mi się podoba. No i muszę was tym jakoś zarazić.

Formacja Kawałek Kulki powstała w 2001 roku na terenie Gorzowa Wielkopolskiego. W skład zespołu wchodzi obecnie czworo muzyków: Magdalena Turłaj, Błażej Król, Macio Parada i Jacek Szmytkowski. Zanim w roku 2007 ukazała się płyta Kawałek Kulki, grupa wydała 3 EP-ki: Wybucha Bomba (2003), Wyprawa w poszukiwaniu raf koralowych rzeki Warty z Kawałkiem Kulki w kieszeni (2004) oraz Radio Wieprzyce (2005).

Muzyka jaką znajdziecie na albumie z 2007 roku to alternatywny rok połączony z piosenką poetycką. I właściwie nie wiadomo co w tej płycie tak zaczarowuje. Czy to poetyckie teksty (nie pseudopoetyckie, raczej neopoetyckie), czy może raczej masa "barwnych" dźwięków, czy damsko-męski wokal wyposażonych w bardzo ciekawe głosy Magdaleny Turłaj i Błażeja Króla? Pewne jest tylko to, że obok tej płyty nie można przejść obojętnie. Będzie budzić emocje i nie ma się specjalnie czemu dziwić. Jedni z pewnością ją pokochają za nietypowość niespotykaną nawet w muzyce alternatywnej. Inni ją znienawidzą uznając za irytujące, puste i nic nie warte muzyczne świętokradztwo. Ja z pewnością należę do tych pierwszych. I chyba przy okazji znalazłem odpowiedź na pytanie, które zadałem cztery zdania temu. Ta płyta jest niezwykła ze wszystkich tych powodów które wymieniłem. To pstrokato ubrana dawka wariackiej podróży po pięknie człowieka i zakątków jego duszy. I nie ma w tym kszty romantyzmu. Sama prawda, ale przynajmniej kolorowa.

Kawałek Kulki - Kawałek Kulki (2007, Luna Music)
Ocena: 9-10 - rewelacja

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obserwatorzy