środa, 13 października 2010

52 Dębiec - "Spadłem"

Z czym kojarzy wam się 52 Dębiec? Mi zawsze kojarzył się z kawałkami Kto?, Konfrontacje i z gównianymi kolaboracjami z Doniami, Mezami i Liberami. Jakoś nigdy nie mogłem przekonać się do tego składu, mimo naprawdę rewelacyjnego i charakterystycznego głosu Hansa, o tekstach nie wspominając. A tu wczoraj nagle trafiłem na teledysk do kawałka Spadłem, z ostatniej płyty p.t. T.R.I.P. i... szczena mi opadła! Kapitalny singiel promujący wydany w 2009 roku album, wsparty w dodatku jednym z najlepszych polskich teledysków ostatnich kilku lat. I nie ma w tym stwierdzeniu grama przesady. Klimat, klimat i jeszcze raz klimat.

Jako, że ostatnio z poznańskim rapem bywało różnie, niestety głównie ze względów pozascenicznych, to tak mocna pozycja na moim kanale YouTube'owym, trochę mnie podbudowała. Szkoda, że odkryłem to cudo dopiero rok po premierze, ale jeśli jeszcze tego nie znacie to polecam gorąco. W kawałku gościnnie udziela się Anna Berni, za animację odpowiada Gregory Petitqueux, a montażem zajął się Tomasz Jarosz. Efekt poniżej.

52 Dębiec - Spadłem (2009) - singiel
Ocena: 10/10 - arcydzieło


PS Myślałem, że długo nie znajdę nic na najwyższą ocenę, a tu proszę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obserwatorzy